Een sterke positioneringsstrategie is van onschatbare waarde en wordt alleen maar belangrijker. De associatie die (potentiele) klanten en partners bij jou en jouw organisatie hebben, bepaalt wat zij gaan doen. Kiezen ze voor jou, of voor de concullega? Daarnaast biedt een positioneringsstrategie structuur, houvast en inspiratie voor alle lagen van een organisatie.
Een positioneringsstrategie is altijd dienend aan de bedrijfsstrategie en begint bij een analyse van het bedrijf, het speelveld waarin het bedrijf opereert en de strategische doelen. Uit deze analyse halen we de ingrediënten voor de positioneringsstrategie. Deze is gebaseerd op het Message House model en afgestemd op de identiteit en doelen van de organisatie, het onderscheidend vermogen en de maatschappelijke behoefte. Toekomstgericht, want een positioneringsstrategie is gericht op de lange termijn. Op 1 A4tje, zodat we het kort en krachtig houden en iedereen begrijpt wat we ermee bedoelen.
Vanuit deze positioneringsstrategie zorgen we voor strategische zichtbaarheid. Welke verhalen vertel je? Waar vertel je ze? En vooral.. waarom vertel je ze? Iedere organisatie heeft goede verhalen. De kunst is om mensen met het juiste verhaal te raken en gezien te worden als geloofwaardig, deskundig of empathisch. Daarmee beïnvloeden we de perceptie, zorgen we voor focus en verbinden we mensen en organisaties die niet vanzelfsprekend met elkaar in contact staan, maar wel van elkaar afhankelijk zijn.