Beïnvloeden via het maatschappelijk debat doe je om je impact en netwerk te vergroten en je reputatie te versterken.

Door strategisch zichtbaar te zijn en je uit te spreken kun je de maatschappelijke opinie en besluitvorming beïnvloeden. Wij creëren bekendheid en draagvlak voor organisatiedoelstellingen bij (potentiële) partners en politiek. Dit doen we via een goed verhaal, sterke argumenten en een krachtig netwerk van politici, lobbyisten en journalisten. Wij ontwikkelen een positionering- en mediastrategie om:

  1. Een probleem op de maatschappelijke en politieke kaart zetten;
  2. Draagvlak voor de oplossing creëren (vanuit de organisatie zelf, een andere partij of een samenwerking)
  3. Beïnvloeden van het maatschappelijk en politiek sentiment;
  4. Andere partijen in beweging brengen;
  5. Draagvlak voor (uiteindelijke) aanpassing wet- en regelgeving.

Iets agenderen kan bij iemand persoonlijk, maar ook publiekelijk en maatschappelijk (via de eigen kanalen, de media, politiek, events, belangverenigingen, events etc..). Wij zorgen ervoor dat deze twee routes nauw met elkaar verbonden zijn, zodat ze elkaar versterken.

Lobby via media en politiek, waarom zou je dat doen?
Simpel gezegd om het publieke debat te beïnvloeden en te worden opgemerkt in de Haagsche politiek. Het is immers belangrijk dat politici en beleidsmakers de belangen en standpunten van jouw organisatie meenemen in hun besluitvorming en beleid. Je kunt hier invloed op uitoefenen via één-op-één gesprekken te voeren met politici en beleidsmakers. Maar in regel creëer je het meeste effect als je ook via de media aandacht creëert voor jouw standpunten. Het merendeel van de Kamervragen wordt namelijk gesteld op basis van artikelen in de nieuwsmedia. Deze standpunten kun je vervolgens weer rechtstreeks onder de aandacht brengen in één-op-één gesprekken.

Samen bouwen we aan strategische zichtbaarheid, doelgerichte uitvoering en betrokken stakeholders. De voordelen zijn helder: je netwerk vergroot, je impact neemt toe en je reputatie versterkt.